سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

کلاس موضوعی

کلاس موضوعی چیست؟

در یک کلاس موضوعی کلیه تجهیزات و امکانات آموزشی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد تا معلم بتواند با کمک این امکانات ضمن تدریس تئوری مفاهیم کتاب های درسی ، با انجام کار عملی به انتقال مفاهیم و یادگیری بیشتردانش آموزان کمک کند .

این مدارس بصورت کلاسهای موضوعی اداره می شود یعنی برای هر درس، کلاس مخصوصی درنظر گرفته شده و باتوجه به برنامه درسی ، هر ساعت در یک کلاس هستید. در هر کلاس جای نشستن هردانش آموز مشخص است بنابراین بلافاصله بعداز زنگ خوردن وسایلش را برمی دارد و به کلاس موردنظر می­ رود، وسایلش را در جای مخصوص خودش قرار می دهد و کلاس را برای استراحت ترک می نماید. تزئینات و رنگ دیوار و نیمکتها باتوجه به شرایط درس هر کلاس طراحی شده است. دربعضی از کلاسها لازم است گروه درسی با هم در یک جا بنشینند. در هر کلاس کمدی قرار داده شده که به کمک همه ی آن ها با ساخت وسایل کمک آموزشی مربوط به درس تزیین می شود.

البته وسایلی که به صورت اختراع و ابتکار جالب توجه ساخته شود در کمد مخصوص دیگری که در سالن مدرسه قرار دارد، گذاشته می شود و از امتیازات ویژه ای برخوردار می شوید پس همیشه خلاقیت خود را به کار می بندند تا بهترین وسایل را بسازند.