سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

بیش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند

دیروز خبرگزاری ایرنا به نقل از سرپرست دانشگاه فرهنگیان از احتمال پذیرش نشدن دانشجو (بر خلاف ظرفیت بیش از 16 هزار نفری اعلام شده برای پذیرش در سال جاری) در این دانشگاه در مهرماه به دلیل پاره ای از مشکلات خبر داد در حالی که رئیس سازمان سنجش، یک مسئول وزارت آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر مذکور را تکذیب کردند و مشخص شد در سال جاری بیش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند.

به گزارش ایرنا جهانبخش محبی نیا سرپرست دانشگاه فرهنگیان از احتمال پذیرش نشدن دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت:به دلیل مشکلات به وجود آمده احتمال می رود در مهر ماه امسال دانشگاه فرهنگیان دانشجو نپذیرد. در حالی که وی در گفت وگو با خراسان ضمن رد این موضوع اعلام کرد: این دانشگاه آمادگی کامل برای پذیرش دانشجویان ورودی مهرماه را دارد.

درهمین رابطه دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رد پذیرش نشدن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری به خراسان گفت: تعداد سی هزار نفر برای انجام مصاحبه های تخصصی به مرکز آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده اند که درنهایت این مرکز 22هزار نفر را برای اعلام نتایج نهایی به این سازمان معرفی کرد.
اسدا... گرمارودی رئیس مرکز آمار،فن آوری و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت وگو با خراسان پذیرش نشدن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را تأیید نکرد و گفت:وظیفه گزینش و آموزش نیروی انسانی و دانشجو دروزارت آموزش و پرورش به عهده این مرکز است و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در سال تحصیلی آینده 20هزار و 700نفر دانشجو از بین 22هزار نفری که وزارت آموزش و پرورش پس از انجام مصاحبه های تخصصی به سازمان سنجش معرفی کرده است پذیرش خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر 100هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که تمامی این افراد از بدو ورود به دانشگاه به عنوان دانشجو معلم شناخته شده و حقوق نیز دریافت می کنند.
گرمارودی گفت:دانشجو معلم ها در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی مجاز به تدریس در مدارس نیستند و تنها پس از فراغت از تحصیل می توانند در مدارس کشور به عنوان معلم مشغول به کار شوند.