سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان اواخر نیمه اول خرداد اعلام کرد
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در اواخر نیمه اول خرداد امسال خبر داد.
به گزارش ایلنا، عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با حضور 370 هزار دانش‌آموز شامل 190 هزار دانش‌آموز دختر و 180
استان تهران دارای بیشترین شرکت کننده و استان ایلام دارای کمترین شرکت کننده بود.

هزار دانش‌آموز پسر برگزار شد.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بیشترین آمارشرکت کنندگان در این آزمون به استان تهران با 39هزار و 82نفر و کمترین استان به ایلام با یکهزار و 156نفر اختصاص دارد.
عرفی با بیان اینکه تمام سؤالات آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان از محتوای پایه ششم ابتدایی طراحی شد، ادامه داد: نتایج آزمون از دهم خرداد ماه به بعد اعلام می‌شود.
وی درباره اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج آزمون ورودی مدارس متوسطه استعدادهای درخشان یک روز پس از پایان امتحانات خردادماه سوم راهنمایی اعلام می شود .
عرفی افزود: داوطلبان پذیرفته شده در این آزمون ها 10روز
نتایج آزمون از طریق سایت ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ به این معنی که نتایج در تمام استان‌ها در همان سایت ثبت‌نام آن استان اعلام می‌شود.

بعد از اعلام نتایج، باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی به نحوه اطلاع‌رسانی درباره نتایج آزمون اشاره کرد و افزود: نتایج آزمون از طریق سایت ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ به این معنی که نتایج در تمام استان‌ها در همان سایت ثبت‌نام آن استان اعلام می‌شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به نظارت بر آزمون اشاره کرد و بیان داشت: ناظران طی دو روز گذشته بر روند آزمون نظارت داشتند و هیچ موردی مبنی بر تخلف گزارش نشده است.
وی در مورد آزمون ورودی دوره راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی با اشاره به اینکه 100 درصد محتوای سؤالات آزمون از پایه ششم ابتدایی طراحی خواهد شد، ادامه داد: دارا بودن حداقل معدل کل 19 و 16 در پایه پنجم ابتدایی به ترتیب شرط ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی است.
وی درباره آزمون ورود به پایه اول دبیرستان افزود: 100 درصد محتوای سؤال آزمون از پایه سوم راهنمایی طرح شده و دارا بودن حداقل معدل کل 19 و 15 در سال دوم راهنمایی به ترتیب از شرایط ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی است.