سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

تعطیلی \روز 14 فروردین 92\ را به هیات دولت پیشنهاد می دهیم

تعطیلی "روز 14 فروردین 92" را به هیات دولت پیشنهاد می دهیم

 روز 14 فروردین 92، رسما بین التعطیلین است؛ چهارشنبه است، روز قبلش سیزده بدر و روز بعدش هم پنج شنبه. مطابق تجربیات گذشته، خیلی از مراکز دولتی هم نیمه فعال هستند. ضمن اینکه مدارس هم عملا نیم بند باز می شوند.

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که تا همین امروز صبح، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از تعطیل نبودن 14 فروردین حرف زده بود و بر آن اصرار می کرد، اما وزیر آموزش و پرورش تلویحا از علاقه آموزش و پرورش به تعطیلی این روز خبر داده است. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی زودتر از هنگام مدارس توسط برخی معلمان در روزهای پایانی سال گفت: ما خدمتگزار معلمان هستیم و معلمان هم خدمتگزار دانش‌آموزان هستند؛ اگر یک روز دانش‌آموزی به هر دلیلی مثلاً خواست با پدر و مادرش به مسافرت برود، نمی‌توانیم او را با زور سر کلاس بیاوریم.

او همچنین درباره تعطیل بودن مدارس در روز 14 فروردین 92، گفت: با توجه به اینکه 14 فروردین بین دو تعطیلی 13 بدر و پنجشنبه که روز تعطیلی مدارس است، قرار گرفته، پیشنهاد تعطیلی این روز را به دولت ارائه می‌کنیم تا در صورت موافقت دولت، 14 فروردین مدارس تعطیل باشد. آموزش و پرورش تابع تعطیلات رسمی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «آیا احتمال تعطیلی روز 14 فروردین 92 وجود دارد؟»، بیان کرد: با دولت مطرح می‌کنیم، دولت هر تصمیمی که بگیرد، اجرا می‌کنیم؛ بعضی موارد به ما بر می‌گردد و برخی موارد به بخش‌های دیگر.

یک اظهار نظر حاجی بابایی، هم جالب است. او در واکنش به خبرنگاری که گفت "وضعیت روز چهاردهم را اعلام کنید تا مردم برنامه‌ریزی کنند"، گفت: بگذارید یک مقدار لذتش بماند.

به هر حال امروز صبح علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس در روز 14 فروردین 92 که بین روز سه‌شنبه 13 فروردین (تعطیلی رسمی) و 15 فروردین (مدارس کشور پنج‌شنبه‌ها تعطیل است)، قرار دارد، گفت: "پس از 13 فروردین، مدارس دایر خواهد بود و روز 14 فروردین هیچ مدرسه‌ای تعطیل نیست. در صورتی که تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز 14 فروردین گرفته شود، از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌ رسانی خواهد شد اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس در روزهای یاد شده نداریم."